“Bir bankanın, ilgili kişinin cep telefonu numarasını bankaya veriliş amacı dışında kullanması” hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 18/09/2019 Tarihli ve 2019/277 Sayılı Karar Özeti
Şikâyetçinin bir banka çalışanının kendisini arayarak eşinin müdürü olduğu Şirket ile ilgili olarak eşine ulaşamadığını ve eşiyle iletişime geçebilmesi konusunda kendisine yardımcı olmasını talep ettiği, bunun üzerine müşterisi olarak Bankaya kendisiyle ilgili işlemlerde kullanılması için vermiş olduğu iletişim bilgilerine amacı dışında nasıl ve neden ulaşıldığı hakkında bilgi almak için Bankaya başvuru yaptığı ve Bankanın kendisine yazılı bir cevap vermediği iddiasıyla yapılan başvurusunun incelenmesi sonucunda;
Şikâyetçinin talebini Bankaya e-posta yoluyla ilettiği ancak Bankadan cevap verilmediği yönündeki iddiası ile ilgili olarak Bankanın Şikâyetçinin e-posta adresine mesaj gönderdiği ve gönderilen mesajda “… paylaşımınız hakkında detaylı bilgilendirme yapabilmek amacıyla iletişim numaranız üzerinden size ulaşmayı denedik ancak yanıt alamadık. İşleminiz ile ilgili detayları …Hizmet Hattı’nı arayarak öğrenebilirsiniz…” ifadelerine yer verilerek şikayetçinin bilgilendirilmesi yoluna gidildiği görülmüştür.
Bu çerçevede;
karar verilmiştir.
Yorumumuz:
KVK Kurulunu “işleme amacıyla bağlantılı ve sınırlı olarak” işleme yapılmasında örnek olarak yayınladığı bir karardır. Bankacılık işlemleri için bankaca işlenen telefon numarasından bankaca aranan kişiye eşinin müdür olduğu şirketle ilgili eşine ulaşılamadığı için arandığı söylenmiştir. Burada KVK Kurulu bu aramanın banka tarafından yapılmasını işleme amacıyla bağlantılı ve sınırlı bir işleme olmadığını ortaya koymuştur.
Bu kararda dikkat çeken bir başka husus ise bankanın ilgili kişiye verdiği cevapta “iletişim numaranızdan size ulaşamadık iletişim hattını arayarak ayrıntılı bilgi alabilirsiniz” cevabını açıklayıcı nitelikte yazılı veya elektronik ortamda bir cevap olarak değerlendirilemeyeceğini belirtmiştir.