“İlgili kişinin yaptığı başvuruyu cevaplandırmayan ve internet sitesi üzerinden yayımladığı aydınlatma metni mevzuatta düzenlenen şartları taşımayan T.C. Ziraat Bankası A.Ş. hakkında” Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 02/05/2019 tarihli ve 2019/122 sayılı Karar Özeti
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun) 11 inci maddesinde belirtilen hakları kapsamındaki taleplerini içeren kayıtlı elektronik posta (KEP) aracılığıyla veri sorumlusu T.C. Ziraat Bankası A.Ş.’ye (Banka) başvuran ancak, Kanunda düzenlenen otuz günlük süre içerisinde başvurusu cevaplandırılmayan ilgili kişinin gerek bu konuda gerekse veri sorumlusunun, internet sitesi üzerinden yayımladığı aydınlatma metninin mevzuatta düzenlenen şartları taşımadığı hususunda Kuruma yapılan şikayet başvurusu hakkında;
karar verilmiştir.
Yorumumuz:
Kamu bankası olan Ziraat Bankasına ilgili kişi başvurmuştur. Başvuruya cevap süresi olan 30 gün içinde Ziraat Bankası ilgili kişiye cevap vermemiştir. İlgili kişi KVK Kuruluna şikayette bulunmuş ve KVK Kurulunca, Ziraat Bankasından 6698 Sayılı Kanunun 15/3 gereği bilgi ve belge istemiş ancak Banka cevap vermemiştir.
Bu karar, kamu kurumları ile ilgili idari para cezası kesme yetkisi olmadığı için, sorumlular hakkında disiplin hükümlerinin uygulanmasına karar verilen ve ilan edilen ilk karardır.
Kararda ayrıca Ziraat Bankasının aydınlatma metni de incelemeye alınmıştır.
-Aydınlatma metninde işlemenin 8 hukuki sebebinden hangisine dayanılarak kişisel veri işlendiğinin açıkça ayırt edilmeden sıralandığı,
– Aydınlatma metninde kişisel veri işleme amaçları sıralandıktan sonra metin içerisinde yer verilen “gibi amaçlar kapsamında işlenmektedir.” ifadesinin gündeme gelmesi muhtemel başka amaçlar için kişisel verilerin işlenebileceği kanaatini uyandırır nitelikte olduğu tespit edilmiştir. Ziraat Bankası internet sitesindeki aydınlatma metnini düzeltmesi için talimatlandırılmıştır.